Doodgebloede bladeren

bladeren

Voorbijwandelend zag ik ze liggen, de bloedrode herfstbladeren. Te mooi om te laten liggen, maar te vergankelijk om in je zak te stoppen. Ik blijf staan en kijk. Neem m’n camera uit m’n tas, en neem wat foto’s. Een man op middelbare leeftijd bekijkt me vanuit z’n ooghoek, en versnelt z’n pas. Het lijkt niet veilig, iemand die foto’s neemt van bladeren op de stoep. Ik twijfel er nog even aan, maar verspil dan toch maar geen foto (al is het een digitale) aan de man met de witte (stel je voor) lange jas.

Nog geen tien minuten later passeer ik terug dezelfde stoep, maar zonder bladeren. Een bezemwagen nam ze mee – ik zie het nog net de straat uitrijden.

Vergankelijk dus.

Geef een reactie

