Vive les moules*

De Ancien Belgique kreeg gisteren het bezoek van Arno. Het was voor mij zo’n 4 jaar geleden dat ‘k nog eens in Brussel kwam, geloof ik. M’n trein reed rond het piekuur Brussel Centraal binnen.. Het was dan ook ellebogenwerk om me uit de trein te murmen, tussen een hoop mensen die wilden opstappen.
Zij wilden zo snel mogelijk weg uit Brussel. Ik was er net. En gaf m’n ogen de kost. Mensen, mensen en nog eens mensen.
Tussen het station en de grote markt.. nog mensen.. en bedelaars. Brussel is veranderd. Ik spreek vanaf nu over het Brussel van vroeger, en het Brussel van nu. Daar zat ik, op de grote markt van het Brussel van nu, een broodje te eten en mensen te aanschouwen. In het Brussel van nu, zijn het niet enkel meer Japanners met ’n digtale camera..
De AB opende z’n deuren iets na zeven. In een slakkengang (deze keer gelukkig met minder gedrum – minder ellebogenwerk) schoof het volk naar binnen. De stoere mannen van de security wilden m’n schoudertas bekijken. Ze ruilden m’n camera met ’n roze briefje.
De receptie verliep in een bovenlokaaltje, ik geloof dat ze het ‘de club’ noemen. Er was 1 kruk per 10 mensen. Rode spots schenen willekeurig op het gezicht van de mensen. Gelukkig was het net nog geen halloween..
Arno dan.
Arno leek dronken (maar lijkt hij dat altijd niet?) Arno leek trouwens het hele concert dronken. De kwaliteit van z’n bindteksten liet te wensen over.. Flauwe moppen.. Hij probeerde 3talig te zijn. Frans, Nederlands en Duits.. Ah.. Gelukkig zong hij ook nog wat.. Naar mijn mening zong hij te veel songs. Voor de die-hard fans was het wellicht fantastisch.. Ik zag er één.. een die-hard.. op de eerste rij.. uiterst rechts.. Hij zwaaide en zwierde met z’n armen.. (Was ik blij dat ik niet naast of achter ‘m zat) Arno zong en zong en zong.. hij bewoog en bewoog.. z’n armen spastisch in het rond.. Toen hij neerzat op z’n stoel.. leek hij wel een spast in een rolstoel..
Persoonlijk vond ‘k z’n harde nummers het best. Ik zou ze nooit beluisteren thuis.. maar live zijn ze best te smaken. Op z’n nieuwe cd staan ook twee covers. Eentje van de rolling stones en eentje van .. ABBA (Knowing me, knowing you, ahaaa)..
Arno moet je ooit es gezien hebben.. (en als het kan, doe het dan gratis en voor niks..) maar laat wel je digitale camera thuis als je naar de AB trekt..
En haal ook het etiketje van je nieuwe broek..

*een quote, uit de bindtekst

Geef een reactie

