Dan ga ik wel te voet!

mmhz..
“Goeiemorgen, dit is het nieuws.” Ik slurp van m’n kopje koffie. “De lijn staakt..” Ow! “..in Oost Vlaanderen.” Ai! “De staking is algemeen.” Mja :( “Vooral in Gent.” *zucht* Ik kijk naar buiten.. Fijne motregen..

Op een maandag staken.. dat vraagt om vittende, klagende en slechtgezinde mensen.. (Op niet-stakende maandagen kijken ze al zo sip..) Vandaag ga ik dus te voet naar het station.. Met de hoop dat het morgen beter is.. Want morgen zou ik graag de trein van 7u50 halen.. Heel graag.. Ik bros namenlijk niet graag..

Voor de eerste keer, stap ik straks dus geen overvolle bus op. Voor de eerste keer sinds ik dagelijks de trein neem.. zal ik niet tussen een massa volk gewiegd worden door de Gentse straten.. Voor de eerste keer wens ik de automobilisten een auto-staking toe.

Vandaag geen bussen, morgen geen auto’s. Dat vind ‘k fair.

Geef een reactie

