Maak dat mee…

Op de trein.. in ’n wagon samen met 2 -zo werd later duidelijk- controleurs. Helemaal niks spannends aan.. Ik had m’n abonnement bij me, en alles om te bewijzen wie ik ben, en dat het abonnement van mij is..
Wanneer de conducteur me passeert knikt hij vriendelijk na ’n blik te werpen op m’n abonnement, zegt smakelijk omdat ik een broodje aan het verorberen ben.. en paseert de “controleurs”. Half terug m’n koptelefoon op m’n hoofd zettend.. hoor ik de heren praten.. Wat blijkt nu.. (Maak dat mee!) Het blijkt de aller-allerlaatste rit te zijn van meneer de conducteur.. Morgen.. woensdag gaat hij op pensioen.. Hij is 60 ?n heeft 35 jaar bij ‘het spoor’ gewerkt.. En wanneer ze ‘m vragen of hij het graag gedaan heeft.. antwoordt hij ‘ja, behalve de laatste weken, toen telde ik af’..
Wat mooi, niet? :)
Toen hij terug voorbijwandelde kon ik het dan ook niet laten om ‘m proficiat te wensen.. (Wat moet je eigenlijk zeggen tegen iemand dat met pensioen gaat.. Het is maar omdat de andere heren iets in die aard zeiden, dat ik het zei..)
Slingers, taart, champagne en drie kussen is net iets te veel gewenst. En vragen of ‘k een foto mocht nemen voor hier, durfde ik niet.

Geef een reactie

