Een koude hel

Zoeken naar werk, het is me wat. Gisteren krijg ik 2 telefoontjes, 2 interimkantoren die me een job wilden voorstellen. Natuurlijk ga ik er op in. Het ene mag dan wel in Oostkamp zijn, de beschrijving van de job lijkt me wel uiterst interessant. Het andere is in Oudenaarde. Eerst en vooral – ik ken het ondertussen wel al – moet ik me uiteraard gaan inschrijven in hun kantoor. In Brugge en Oudenaarde. Gelukkig kan ik dat eerste in Gent doen in ’n gelijkaardig kantoor – waar ze dan de gegevens zullen doorgeven. Naar Oudenaarde moet ik wel “Ons kantoor is niet ver van het station hoor.”.
Vandaag ging ik eerst naar het kantoor in Gent, om daarna de trein naar Oudenaarde te nemen. Nog geen kwartier nadat ik me in ’t kantoor in Gent had ingeschreven, belt Brugge dat ze het perfect ontvangen hebben.. Prima. Even later zie ik op de trein dat ‘k een voicemail heb.. “Het bedrijf in Oostkamp heeft al iemand gevonden.” De trein stopt. Blijft staan..

Blijft veel te lang staan.. De conducteur komt langs en zegt “Er is een stroompanne in Oudenaarde, we rijden traagjes door naar Zingem en wachten daar tot we verdere instructies krijgen.” Aan de slagbomen die we voorbijrijden-glijden-gestaag-en-traag, staat telkens een agent. De 2 schapen in de wei grazen rustig verder in hun wollen trui. Ik bedenk me ‘heel Oudenaarde’.. dat is dus ook wellicht het interimkantoor.. En ja, zo was het ook. Een donker lokaal, waar er niks te doen viel, buiten een babbeltje, m’n cv afgeven, klagen over de koude.. en terug vertrekken.. Ze zullen m’n gegevens opvragen uit ’n kantoor waar ‘k me al ingeschreven had.. *zucht*
En dan is het wachten, wachten op een trein terug naar huis. Het wordt behoorlijk koud tegenwoordig.

Geef een reactie

