En azo eh

Vrije tijd inleveren voor centen. Dag twee, en al zo’n gedachte. Nee, nee, zo erg is het nog niet gesteld met me. Toch is het een waarheid als ’n koe.

Ik verplaats me – met bus, trein en metro. Ondanks ‘k het behoorlijk gewend ben – door vorig jaar school te lopen in Mechelen – toch ben ik er nog niet handig/clever in. Ik vertrok te vroeg, waardoor ik te lang aan de bushalte moest wachten – de bus kwam met vertraging aan, en daardoor kwam dat ik een ‘latere’, maar wel dubbeldekkertrein nam. In de metrohal stond er al ’n metro, maar doordat ik iets te lang twijfelde of het de 1a of 1b was, was de juiste weg, en mocht ‘k wachten, de verkeerde laten passeren, om dan toch nog op de goeie te stappen. Niet goed dus, dat kan morgen beter.
Het terugkeren was beter. Kwart voor vijf vertrekken van ’t werk. Acht voor de metrotunnel in verdwijnen. Vijf uur tien de trein richting Brugge op. Aan veertig aankomen in Gent, een abonnement voor de komende maanden kopen. Tien voor de bus op en ’n beetje na zessen thuis aankomen. Met ’t abonnement kopen inclusief, scheelde het toch een halfuur vergeleken met vanmorgen. Chapeau voor mezelf.

Op het werk zelf moet het echte werk nog komen, heb ‘k de indruk. Momenteel breng ik hier en daar wat verbeteringen aan, waarbij ‘k ondertussen terug aan de mac-omgeving wen. Ik mis m’n trackman wheel.

Morgen is het ’n feestje – over de middag gaan we uiteten – doen ze altijd op’t einde van ’t jaar. Ik hoop maar dat m’n nies-en hoestbuien wat achterwege blijven – en ‘k niet ziek word. Slapen helpt, hoop ‘k. Nieuwe gewoontes kweken – het lukt me beslist wel!

Geef een reactie

