Treinactiviteiten

Zaterdag ging ik met de trein naar Oostende. Het leek wel of het een normale werkdag was. De trein was overvol mensen en bagage. Ochtendspits naar Brussel of op een zomerse zaterdag naar Oostende, .. het verschil was ver te zoeken. Zelfs de kinderen vielen me niet meer op – omdat het net (ja hoor) 2 maand vakantie is geweest.. en op die spitsuurtrein naar Brussel (en dus ook richting luchthaven).. eveneens mensen hun kroost meenamen..

Op 1 september lijkt het weer wat normaler. Een andere soort drukte. Hier en daar uiteraard nog wel een slim koppel die een goedkopere reis wist te boeken, maar toch zal vanaf nu meer en meer de gewone werkmens me vergezellen op de trein. “Het begint alweer vroeger donker te worden.” lijk ik elk jaar vroeger op het jaar te horen. In elk geval heb ik er weinig last van. Van mij mag het vroeg donker zijn.

Maar wat doe je/ik nu.. op de trein… elke morgen… elke avond?
Wel, op dit moment helemaal niks. Geen boeken meer, geen krant, geen tijdschrift, geen laptop, geen psp, zelfs geen muziekje in m’n oren. (En zeker geen sudoku of kruiswoordraadsel) Sporadisch wel eens een smsje tikken, maar vooral: ik staar uit het raampje uit en denk denk denk. En het meest frustrerend van dat denken… is dat het me nergens naar toe brengt. De trein doet dat wel. Eens naar Brussel en dan weer naar Gent.

Geef een reactie

