Het uur pi

Slapen. Een goede nachtrust. Hoe zalig kan het niet zijn. Soms kan het gewoon niet zijn…

De bovenburen houden van feestjes tijdens de week. De bovenburen geven die feestjes in de kamer boven onze slaapkamer. Ik vermoed wel dat die kamer bij hen niet als slaapkamer gebruikt wordt. Ze wordt gebruikt om spullen op te bergen, is mijn wilde gok. Er wordt nogal veel versleept en er vallen nogal veel dingen op de grond, daar in die kamer boven ons. En meestal zo rond elven. ’s Avonds wel te verstaan. En nu moet het toch wel lukken dat ik dan net wil slapen. Ik heb daar zo m’n redenen voor… Ik wil namenlijk vroeg naar het werk en tevens genoeg slapen… Maar goed, uiteindelijk graken de bovenburen wel uitgefeest, of word ik de geluiden gewend, en val ik als ’n blok in slaap. Ja, ik slaap in 1 stuk door. Probleem daarbij is dat… wanneer ik dan wakker word, ik ’t moeilijk heb om terug te slapen. Zeker als m’n ogen de wekker in de gaten houden. 3:14 Onmogelijk gewoon. Het uur Pi. Het uur Pi is zo’n uur dat – eenmaal aanschouwd – het niet meer lukt om de slaap terug te vatten. Niet dat ik dan probeer alle cijfertjes na de 4 op te sommen.. want ik zou slechts tot 1.. 8 komen. Er moet toch iets zijn met die 3:14. Een 3:13 of 3:15 zag ik nog nooit midden in de nacht.

Het ergste van al is dat onze wekker verkeerd staat. En het uur Pi dus niet het echte uur Pi is. Het echte uur Pi valt precies 18 minuten later. Dus het echte uur Pi zou 3:32 moeten zijn op onze weker.

Hopelijk zie ik dat ook eens. Het zou toch een twintig minuten langer slaap betekenen. *zucht*

Geef een reactie

