Poppy Shakespeare

You’ve gotta be mad to have madmoney
Gezien op het Filmfestival 2008
imdb

Eén van de redenen waarom ik de film uit het programmaboekje haalde,… is vermoed ik de titel. Ik had en heb iets van: met zo’n titel kan je geen slechte film maken. Poppy Shakespeare klinkt gewoon goed.

Nu is het een verfilming van een gelijknamig boek. (Uitgave in het Nederlands bestaat ook, maar blijkt vol slang-taal te zitten en ik vrees dat ik het niet zou kunnen uitlezen daardoor.)

De film speelt zich af in een daginstelling voor psychiatrische patiënten. N. leeft er al lang, Poppy is nieuw. Er wordt N. gevraagd om Poppy’s guide te zijn.

Wat volgt is een prachtige film vol madness. Poppy wil zo snel mogelijk het instituut verlaten, naar eigen zeggen omdat ze er ten onrechte zit. Maar om haar er uit te krijgen, is maar 1 ding mogelijk… dat is MADmoney ontvangen… maar daarvoor moet ze zich… wel ja, gek laten verklaren.

De karakters N. en Poppy zijn zo menselijk mooi. En ik zou gerust nog een paar uur langer film gekeken hebben als die er waren.

Geef een reactie

