De helaasheid der dingen

20u openingsfilm filmfestival Kinepolis Gent
imdb

.. Mijn vader had de tijdstabellen van de Strobbes gelegd naast die van ons grote idool uit Texas. Hij had niks dan paralellen vastgesteld tussen het leven van Roy Orbison en dat van ons…

Ik las het boek niet, en nu hoeft het ook niet meer, want ik zag de film, en ik zag genoeg, zoals verwacht: bier, gevloek, marginaliteit en kots.

Ik moest schrijven en ik zou blijven schrijven tot ik schrijver werd.

1172940877

Gunther, 27, kijkt terug naar zijn jeugd. Hij was 13 en woonde met z’n pa en nonkels bij z’n ‘meetje’. Hij dronk wel eens een pintje mee, hij stak wel wat kattekwaad uit.. Hij was de jongste van de Strobbes. En je stelt je als kijker de vraag.. wat er van ‘m geworden is. Hoeveel bagage uit zijn jeugd draagt ie vandaag nog mee.

Het leven zoals het was en nog steeds is. Met een heel vreemde grens tussen fictie en realiteit, vraag het maar aan de familie Verhulst…
Een goeie Vlaamse film, maar geen nummer 1 wat mij betreft. Wel een chapeau voor de acteurs, en hun kapsels, en hun kledij, en hun Reetveerdegems.

Geef een reactie

