A l’ouest de Pluton

20u15 filmfestival Vooruit Gent
imdb

De enige film die ik -geloof ik- in de vooruit ga zien. De domzaal heeft in het verleden geen comfortabele indruk nagelaten. Maar ik wou ‘almost cinema’ nog een kans geven. De theaterzaal zat misschien halfvol, met een rij gereserveerd voor een delegatie uit Quebec. Een korte inleiding, een woordje nederlands door de regisseurs en een uitnodiging voor een receptie en een praatje nadien.

Het is makkelijk om iets niet goed te vinden. Het is moeilijker om te schrijven waarom. Ik vond het een matige film. Maar ik weet niet of dat door mij – die in een niet al te best humeur was – kwam, of door de film zelf. Of misschien ben ik de puber-tijd zo beu geworden, dat naar jongeren kijken, me absoluut niet meer boeit.

Geef een reactie

