Decemberzegels

PIP Studio valt me al een tijdje op. Een koppel ringmappen kon ik gewoon niet laten liggen toen ‘k eens ging shoppen… Een geluk dat ik nog nergens de ‘mokken’ tegenkwam… Het zijn véél te drukke en kleurrijke spulletjes voor mij eigenlijk, maar toch.

Op de Nederlandse TV, reclame over de Decemberzegels van TNT, van PIP Studio, jawel.

afbeelding via: zosaar.nl

En de prijs? Nou… 6,80 euro voor 20 postzegels. Maak ik even de vergelijking met België? Laatst zocht ik het nog op, kwestie van toch op tijd klaar te zijn met mijn wenskaartjes. Goed, hier gaan we:
Stel je eerst voor dat je nog postzegels hebt waarop er een ‘waarde’ staat. 17fr (Belgische franken jawel) of 0,30 euro bijvoorbeeld. Wel, dan laat bPost je 0,69 euro bijeenplakken. Maar als je geen overschotje aan postzegels meer hebt, dan kan je altijd nieuwe kopen! En die koop je best per 10, aan 5.90 euro, als je niet nog eens 0,69 euro per zegel wil betalen.

Jaloers op Nederland? Misschien wel een beetje. 20 PIP Studio postzegels kosten 6,80 euro. Kort rekenkundig bedenkinkje: 0,34 is (afgerond) de helft van 0,69! Nu is 20 wenskaartjes sturen misschien wel net iets te veel. (Zou je ze volgend jaar, en het jaar erop en het jaar erop nog kunnen gebruiken?) Bij 3 x 20 krijg je er wel een agenda bovenop, maar wie schrijft nou 60 wenskaarten? Mijn idee is dat het gemiddelde van aantal kerstkaartjes per particulier wel héél erg laag ligt in dit internettijdperk.
En Nederland maakt dan al een onderscheid tussen de 0,44 euro voor een gewone (binnenland) postzegel en hun ‘decemberzegel’ in prijs… prijsverhogingen zijn hen ook niet onbekend. Vanaf 1 januari 2011, 0,46 euro, nog steeds 13 centjes goedkoper dan bij bPost wel. Beste wensen!

.. en nog iets… wat is die benaming toch mooi, niet? Decemberzegels!

2 gedachtes over “Decemberzegels

Geef een reactie

